Το Site βρίσκεται υπό κατασκευή - Επικοινωνία: Paideia24blog@gmail.com

40%

We'll notify you when the site is live:

Copyright © Paideia 24 - Εκπαιδευτικά Νέα
Από το Blogger.

Τελευταία Σχόλια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Κυριακή, 13 Δεκεμβρίου 2015

Ο κακός καιρός της παιδείας

Άρθρο της Ολυμπίας Λιάτσου στην Kontra news Σε μια περίοδο που χα πάντα στην εκπαίδευση παραμένουν αγκυλωμένα εξαιτίας της υποχρηματοδότησης. Σε μια περίοδο που κινδυνεύουν να τιναχθουν στον αέρα προγράμματα. Σε μια περίοδο που απειλούνται με λουκέτο ακόμη και Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως το ΤΕΙ του Πειραιά το οποίο εκπέμπει εδώ και καιρό σήμα κινδύνου. Σε μια τέτοια χρονική στιγμή και με έναν εθνικό διάλογο στα σκαριά ως αντιστάθμισμα στον κακό καιρό της παιδείας, ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης μοιάζει περισσότερο με ταφόπλακα. Ο πιο φτωχός προϋπολογισμός των τελευταίων ετών δεν αφήνει περιθώρια ελπίδας για ανάκαμψη στα εκπαιδευτικά πράγματα. Για την Παιδεία το ύψος των δαπανών διαμορφώνεται σε 4,274 δις ευρώ από τον τακτικό προϋπολογισμό (από 4,352 δις ευρώ το 2015), 590 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ΠΔΕ (από 474 εκατ. ευρώ πέρυσι). Δηλαδή, μείωση κατά 122 εκατ. ευρώ από τον τακτικό προϋπολογισμό και αύξηση κατά 116 εκατ. ευρώ από χο ΠΔΕ (λόγω της εξασφάλισης πόρων για πληρωμή αναπληρωτών). Και μπορεί χα ποσά αυτά να μην έχουν αριθμητικά μεγάλες αποκλίσεις από χα περσινά, αλλά οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη συνέχιση της μιζέριας στη δημόσια Εκπαίδευση, αφού ο νέος προϋπολογισμός έρχεται σε ένα έδαφος, ήδη μειωμένης χρηματοδότησης. 

Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ( ΑΕΙ ΤΕΙ) έχουν φτάσει σε οριακό σημείο και σχεδόν δεν μπορούν πια να καλύψουν βασικές λειτουργικές τους δαπάνες όπως λογαριασμούς ρεύματος, νερού, καθαριότητας κ.λπ. Δεν μιλάμε βέβαια για κάλυψη διευρυμένων μορφωτικών αναγκών, για ολόπλευρη στήριξη μαθητών, φοιτητών, για πρόσληψη όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού, για αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες εργασίας. Την εικόνα αυτή δεν προσπάθησε να κρύψει ούτε ο Υπουργός Παιδείας. Δεν κρύβεται άλλωστε. Στην ομιλία του στη Βουλή, ο κ. Φίλης αναφέρθηκε στη σκιά της οικονομικής κρίσης που πέφτει βαριά πάνω στην Εκπαίδευση , παρέθεσε στοιχεία για ελλείψεις σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης, τις οποίες απέδωσε σας προηγούμενες κυβερνήσεις και κατέληξε καθόλου ελπιδοφόρα λέγοντας ότι η πορεία της Εκπαίδευσης θα πηγαίνει αναλόγως της πορείας των δημόσιων οικονομικών . Σε μια τέτοια χρονική στιγμή λοιπόν, με έναν προϋπολογισμό κυριολεκτικά φτώχειας, που οδηγεί τα εκπαιδευτικά πράγματα σε ασφυξία, ξεκινάει για πολλοστή φορά ο διάλογος για την παιδεία. Ένας εθνικός διάλογος που αμφισβητείται ήδη πριν την έναρξη του, για δύο βασικούς λόγους. 1. Ως προς το αποτέλεσμα και την εφαρμογή του καθώς η μέχρι τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι τα συμπεράσματα προηγούμενων διαλόγων δεν έγιναν ποτέ πράξη.

 Αντιθέτως, τα πορίσματα έμπαιναν συνήθως στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας μέχρι να έρθει η επόμενη ηγεσία και να χα ακυρώσει. 2. Ως προς χα πρόσωπα που απαρτίζουν τις επιτροπές διαλόγου. Ανάμεσα στα 36 μέλη της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία (με πρόεδρο τον ομότιμο καθηγητή Αντώνη Λιάκο) συμμετέχουν μόνο δύο δάσκαλοι και ο Θέμης Κοτσυφάκης πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ, παρά το γεγονός ότι τα κύρια θέματα που θα απασχολήσουν τον Εθνικό διάλογο, θα είναι για το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν να έχουν ήδη στιγματίσει το διάλογο πριν αρχίσει καλά καλά, συνεδρίασε για δεύτερη φορά η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία. 

Ύστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, χα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή. Η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί οριστικά στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής καθώς αναμένονται στο μεταξύ, οι προτάσεις που θα καταθέσουν οι εκπρόσωποι των κομμάτων που συμμετέχουν στην επιτροπή. Ωστόσο, μπορούμε να αναφέρουμε τις δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα του διαλόγου. Αυτές είναι οι εξής: Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, ευφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα). Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων). Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού. Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός. Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας. Λύκειο Παραπαιδεία Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετεγγραφές. Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων και του σχολικού δικτύου ανά περιοχή. Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωση της. Διασύνδεση tων εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας. Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα. Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα. Συνεχής και διά βίου εκπαίδευση.
————————————————

Αναπληρωτές: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε !
Πατήστε στην εικόνα