Το Site βρίσκεται υπό κατασκευή - Επικοινωνία: Paideia24blog@gmail.com

40%

We'll notify you when the site is live:

Copyright © Paideia 24 - Εκπαιδευτικά Νέα
Από το Blogger.

Τελευταία Σχόλια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Με αφορμή την έκθεση του ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ για την εκπαίδευση

Άρθρο του Κωνσταντίνου Αδριανουπολίτη, Προέδρου Ε.Ε.Τ.Ε.Κ. και Εκπαιδευτικόυ – Ερευνητή.

Την Τρίτη 19 Ιανουαρίου το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ) παρουσίασε την 7η κατά σειρά ετήσια έκθεση για την εκπαίδευση με τίτλο «Η ταυτότητα της ελληνικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2002 έως το 2014».

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο υπουργός παιδείας κ. Φίλης, ο πρόεδρος της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την παιδεία κ. Λιάκος, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ κ. Παναγόπουλος, ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κικινής και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ και πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Κουρουτός.

Την ετήσια έκθεση παρουσίασε ο Νίκος ΠαΪζης, Μαθηματικός – Ερευνητής, Επιστημονικός Σύμβουλος ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ.

Η έκθεση, όπως και οι προηγούμενες, περιέχει αναλυτικά στοιχεία των εθνικών ευρωπαϊκών και διεθνών βάσεων δεδομένων για την εκπαίδευση (της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, της EUROSTAT και του δικτύου EURYDICE, του OECD και της UNESCO) όπως αυτά αναρτώνται στο διαδίκτυο.

Στην 496 σελίδων έκθεση (έχει αναρτηθεί και στο site www.eetek.gr) καταδεικνύονται με σαφήνεια:

Οι οδυνηρές επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης στην εκπαίδευση.

Η έξαρση των εκπαιδευτικών/κοινωνικών ανισοτήτων.

Τα φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Η διαπίστωση ότι είμαστε ουραγοί στην εκπαιδευτική πρωτοπορία και καινοτομία. Τούτο μαρτυρά πως δεν είναι μόνο η υποχρηματοδότηση, αλλά και η συνολική ποιότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που προκαλεί τη συγκεκριμένη αποκαρδιωτική εικόνα.

Η σημερινή εικόνα της ελληνικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σύγκριση με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι προκαλεί βαθύτατη ανησυχία για το μέλλον των νεότερων γενεών και για το ίδιο το μέλλον της χώρας. Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει σαφώς ότι βρισκόμαστε προ των πυλών μιας πανεθνικής εκπαιδευτικής τραγωδίας χωρίς ιστορικό προηγούμενο τις τελευταίες δεκαετίες.

Δε νομίζουμε ότι η εκτίμηση για πανεθνική εκπαιδευτική τραγωδία είναι υπερβολική, εάν λάβουμε υπόψη ότι τα όλα τα συμπεράσματα της έρευνας στηρίζονται σε αδιάσειστα στοιχεία προερχόμενα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σε κάθε περίπτωση οι έρευνες του ΚΑΝΕ/ΓΣΕΕ είναι διαφωτιστικές και η όλη προσπάθεια αξιέπαινη, διότι η ΓΣΕΕ αποτελεί έναν κοινωνικό εταίρο που εκπροσωπεί τον κόσμο της μισθωτής εργασίας για την εκπαίδευση, αλλά με αυξημένο ενδιαφέρον για τα θέματα παιδείας, διότι αυτά συνδέονται άμεσα και με την εργασία.

Οι καθ΄ ύλην αρμόδιοι για την χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής ΥΠΠΕΘ, ΙΕΠ, ΑΕΙ, συνδικαλιστικοί φορείς εκπαιδευτικών γιατί δεν αναλαμβάνουν τέτοιες χρήσιμες πρωτοβουλίες;

Για ποιο λόγο το ΥΠΠΕΘ δεν έχει στενή συνεργασία με το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ και γιατί δεν έθεσε προς συζήτηση στον εθνικό διάλογο για την παιδεία την έρευνα αυτή, η οποία είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη και προτίμησε να θέσει σε συζήτηση την πρόταση της ομάδας REN η οποία προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων;

Για ποιο λόγο το ΙΕΠ ως θεσμοθετημένος επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας στα θέματα που αφορούν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν έχει κάνει ούτε μία παρόμοια έρευνα;

Μήπως στερείται συμβούλων Α΄, συμβούλων Β΄, συμβούλων Γ΄, εισηγητών, διοικητικού προσωπικού και μεγάλου αριθμού αποσπασμένων εκπαιδευτικών;

Για ποιο λόγο τα κορυφαία συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν ασχολούνται με τέτοιου είδους έρευνες οι οποίες είναι χρησιμότατες για την εκπαίδευση αλλά και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς;

Τα επιστημονικά τους όργανα διαθέτουν με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα 7 και 9 εκπαιδευτικούς αντίστοιχα. Δεν θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί αυτοί να ασχοληθούν με έρευνες όπως το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ;

Πως μπορεί και πραγματοποιεί το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ τέτοιες έρευνες με ένα μόνο Μαθηματικό – Ερευνητή υποβοηθούμενο από μια ολιγομελή ομάδα επιστημόνων μη εκπαιδευτικών;

Για ποιο λόγο το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ αναλαμβάνει κοινοτικά χρηματοδοτικά προγράμματα για έρευνα και ανάδειξη εκπαιδευτικών θεμάτων, ενώ τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών τα οποία παλιότερα αναλάμβαναν προγράμματα (ΕΠΕΑΕΚ Ι, ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) σήμερα τα αρνούνται;

Δεν είναι καιρός να υπάρξει συνεννόηση και να «βάλουν όλοι πλάτη» για την επίλυση των εκπαιδευτικών προβλημάτων, τώρα που πραγματικά η εκπαίδευση στην Ελλάδα εκπέμπει SOS;

Ίδωμεν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναπληρωτές: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε !
Πατήστε στην εικόνα