Το Site βρίσκεται υπό κατασκευή - Επικοινωνία: Paideia24blog@gmail.com

40%

We'll notify you when the site is live:

Copyright © Paideia 24 - Εκπαιδευτικά Νέα
Από το Blogger.

Τελευταία Σχόλια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Σάββατο, 13 Φεβρουαρίου 2016

Διάλογοι για την Παιδεία

Ο Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία βρίσκεται, όπως είναι γνωστό, σε πλήρη εξέλιξη. Ανακοινώνονται ομάδες εργασίας με συμμετοχή έγκριτων επιστημόνων από διάφορα πεδία και πραγματοποιούνται συζητήσεις οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα θεμάτων για τους σκοπούς, τους στόχους και τις εκπαιδευτικές πρακτικές σε όλες τις βαθμίδες. 


Άρθρο της Ντίνας Βαΐου, καθηγήτρια στο ΕΜΠ, στην εφημερίδα ΑΥΓΗ.

Παράλληλα, τελούν υπό αίρεση όσα έχουν συμφωνηθεί σε σχέση με διορισμούς νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών, καθώς οι δανειστές αμφισβητούν, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ακόμη και τους συμφωνημένους (με βάση το 1:5) διορισμούς, συνδέοντάς τους με περικοπές στις συντάξεις και πρόσθετα φορολογικά μέτρα. Γι αυτούς η Ελλάδα εξαντλείται σε δυο τρία spreadsheets, τα οποία είναι αδύνατον να βγουν , έχουν όμως, όπως ξέρουμε, άποψη ακόμη και για μέτρα χωρίς δημοσιονομικό κόστος, όπως οι εκλογές διευθυντών στα σχολεία ή τα Συμβούλια Ιδρύματος στα πανεπιστήμια. 

Τρεις μήνες πριν τη λήξη του σχολικού έτους, φαίνεται πως υπάρχουν ακόμη ελλείψεις προσωπικού σε αρκετά σχολεία των πόλεων και των χωριών. Δεν βοηθάει και η δύσκολη γεωγραφία αυτής της χώρας, η οποία αντιστέκεται σε εύκολες ρυθμίσεις και εξορθολογισμούς, όπως κατά καιρούς προτείνονται με στόχο την εξοικονόμηση πόρων. Δεν επιτρέπει συγχωνεύσεις σχολείων σε χωριά μεταξύ των οποίων (μπορεί να) μεσολαβούν βουνά, ούτε σχολείων σε διαφορετικά νησιά, όσο μικρά κι αν είναι. Τουλάχιστον δεν το επιτρέπει όσο η πρόσβαση στην εκπαίδευση εξακολουθεί να αποτελεί γενικευμένο δικαίωμα και όχι προνόμιο όσων γεννήθηκαν στους κατάλληλους τόπους και στις κοινωνικές ομάδες. 

Αυτή η δύσκολη γεωγραφία δεν επιτρέπει μαζικές διευθετήσεις και οικονομίες κλίμακας, αν το σχολείο πρέπει να βρίσκεται ακόμη και εκεί που τα παιδιά είναι πολύ λίγα για να δικαιολογούν την ύπαρξή του με βάση τα πληθυσμιακά σταθερότυπα. Έτσι, το κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να περιοριστεί κάτω από ορισμένα ανελαστικά επίπεδα, τόσο σε ό,τι αφορά τις υποδομές όσο και την κατανομή εκπαιδευτικών. Πώς μια τέτοια συνθήκη μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο προβληματισμού από την οπτική της Αθήνας, πόσο μάλλον της Χάγης ή των Βρυξελλών Ποιος ψηφιακός εγγραμματισμός χωρίς δασκάλες, υπολογιστές και πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ποιες εναλλακτικές πρακτικές διδασκαλίας χωρίς βιβλιοθήκες και προσωπικό Τα σοβαρά αυτά θέματα, τα οποία περιλαμβάνει και ο εθνικός διάλογος, δεν μπορεί να καλύπτονται από την εν πολλοίς δεδομένη αυτοθυσία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μετακινούνται πριν γνωρίσουν τα δεδομένα του τόπου, ούτε από εθελοντικές συνεισφορές των οποίων ο ρόλος μόνο επι κουρικός μπορεί να είναι. 

Οι πιο πάνω σκέψεις και ανησυχίες ξεκίνησαν περίπου μαζί με τον εθνικό διάλογο, όταν το σχολείο στο χωριό μου, την Ανδρίτσαινα, το έκτο παλιότερο σχολείο του ελληνικού κράτους, βρέθηκε χωρίς δασκάλους στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Τέτοιες ανησυχίες δεν επιδιώκουν να υποβαθμίσουν τον οραματικό χαρακτήρα του διαλόγου για την Παιδεία. Έτσι κι αλλιώς, η Παιδεία είναι ένα πεδίο κατ' εξοχήν κατάλληλο για οράματα και μακροπρόθεσμους στόχους, αλλά και ένα πεδίο στο οποίο δοκιμάζονται εδώ και σαράντα χρόνια οι φιλοδοξίες και τα οράματα διαδοχικών πολιτικών ηγεσιών, θέλω να ελπίζω πως σημερινή αριστερή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μαζί με τις επιτροπές διαλόγου, θα σκύψουν πάνω (και) στα μεγάλα καθημερινά και πολύ υλικά ζητήματα, επιτρέποντάς μας να συμμεριστούμε την υπέρβαση προς τα οράματα με τη βεβαιότητα ότι τον Σεπτέμβριο του 2016 θα υπάρχουν τουλάχιστον δάσκαλοι σε όλα τα σχολεία της χώρας και στο χωριό μου βέβαια. 
Ενημερωθείτε για όλα τα εκπαιδευτικά νέα, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναπληρωτές: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε !
Πατήστε στην εικόνα